3 Ιουν 2011

Απενεργοποίηση (;) Alpha Web Banking

Πριν από κάποιες ημέρες, έκανα το λάθος λόγω βιασύνης να απενεργοποιήσω τη συνδρομή μου στην υπηρεσία Alpha Web Banking, βασιζόμενος στην έννοιες των λέξεων ενεργοποίηση κι αντίστοιχα απενεργοποίηση. Θεωρώ πως οτιδήποτε μπορεί να απενεργοποιηθεί μπορεί κατόπιν κάποιων ενεργειών να ενεργοποιηθεί ξανά. Δυστυχώς δεν είναι σύμφωνη και η Alphabank με αυτές τις έννοιες των λέξεων, με αποτέλεσμα η πρακτική εφαρμογή της έννοιας απενεργοποίηση να πλησιάζει εξαιρετικά έως το σημείο να ταυτίζεται με αυτή της έννοιας διαγραφή! Αλλά να ήταν μόνο αυτό...

Αν απενεργοποιηθεί η συνδρομή στην υπηρεσία Alpha Web Banking, ουσιαστικά διαγράφεται πλήρως κι αμετακλήτως η εν λόγω συνδρομή, για να ενεργοποιηθεί ξανά η οποία θα πρέπει να γίνει εκ νέου αίτηση σε κατάστημα και να αποδοθούν εξολοκλήρου άλλοι κωδικοί. Συνεπώς δε μιλάμε για επαν-ενεργοποίηση της συνδρομής στην υπηρεσία, μιλάμε για δημιουργία εντελώς νέας συνδρομής.


Αλλά ας προσπεράσουμε το λεκτικό θέμα κι ας πάμε στη μέθοδο προειδοποίησης. Αφότου απενεργοποίησα τη συνδρομή μου στην υπηρεσία Alpha Web Banking και μη μπορώντας πλέον να εισέλθω καν για να την ενεργοποιήσω ξανά, επικοινώνησα με την εξυπηρέτηση πελατών από όπου έλαβα τα κακά μαντάτα. Αναφέροντας στην ευγενική εκπρόσωπο της εξυπηρέτησης πελατών, πως περίμενα να λάβω ΕΝΤΟΝΕΣ προειδοποιήσεις για το τι ακριβώς πρόκειται να γίνει, με διαβεβαίωσε πως αυτές υπάρχουν κι απλά δεν τις πρόσεξα. Εδώ είναι που απορούσα ακόμα περισσότερο με τον εαυτό μου κι ανυπομονούσα να ξαναγραφτώ στην υπηρεσία ώστε να μπορέσω να προσδιορίσω το μέγεθος της απροσεξίας μου. Θα επανέλθω σε αυτό σε λίγο...

Μετά από 3(!) επισκέψεις σε κατάστημα της Alpha Bank (την πρώτη είχε πρόβλημα το σύστημα, τη δεύτερη έγινε η αίτηση αλλά όχι σωστά και την τρίτη για να διορθωθεί το λάθος της δεύτερης), απέκτησα νέα συνδρομή στην υπηρεσία με νέους κωδικούς και.... άχρηστη συσκευή πρόσθετου κωδικού ασφάλειας! Ως γνωστόν, αν θέλεις να κάνεις συναλλαγές με χρήματα μέσω το Alpha Web Banking, θα πρέπει να σου αποδώσουν και μια συσκευή πρόσθετου κωδικού ασφάλειας. Κάθε συσκευή είναι συνδεδεμένη με μια συνδρομή Alpha Web Banking. Αν ο χρήστης απολέσει τη συσκευή του, τότε κάνει αίτηση και μια νέα συσκευή συνδέεται με τη συνδρομή του. Για λόγους που αδυνατώ να κατανοήσω, η Alpha δεν έχει αντίστοιχη διαδικασία σύνδεσης μιας ήδη υπάρχουσας συσκευής με μια νέα συνδρομή. Οπότε όσοι απενεργοποιούν τη συνδρομή τους στο Alpha Web Banking, ουσιαστικά αχρηστεύουν και τη συσκευή τους, παρά το ότι αυτή λειτουργεί κανονικά. Καθόλου οικονομικό (7 ευρώ η κάθε συσκευή και 12 η αντικατάσταση) και φυσικά καθόλου οικολογικό, αφού μια πλήρως λειτουργική συσκευή οδηγείται στα σκουπίδια στη χειρότερη περίπτωση ή στον κάδο ανακύκλωσης στην καλύτερη (τώρα που οδηγείται μετά ο κάδος ανακύκλωσης είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα).

Αφού λοιπόν έκανα νέα αίτηση κι ενεργοποιήθηκε η νέα συνδρομή μου στην υπηρεσία Alpha Web Banking, έσπευσα να κάνω είσοδο και να ακολουθήσω την ίδια διαδικασία απενεργοποίησης της συνδρομής για να δω τις προειδοποιήσεις που προσπέρασα τόσο εύκολα. Στην παρακάτω εικόνα, μπορείτε να δείτε -με μεγεθυντικό φακό- τις προειδοποιήσεις στις οποίες δε γίνεται καμία αναφορά για την παράλληλη καταστροφή/αχρήστευση της συσκευής πρόσθετου κωδικού ασφάλειας.


Αντιλαμβάνομαι πως το λάθος της διαγραφής της συνδρομής είναι εξολοκλήρου δικό μου καθώς δεν διάβασα προσεκτικά τις οδηγίες, αλλά το λάθος της αχρήστευσης της συσκευής πρόσθετου κωδικού ασφάλειας είναι εξολοκλήρου της Alphabank με δύο σκέλη:
  • Ελλιπής διαδικασία πληροφορικής στην αντιστοίχηση συσκευών σε συνδρομές
  • Ανύπαρκτη ενημέρωση/αναφορά κατά τη διαδικασία διαγραφής της συνδρομής
Παρέθεσα αναλυτικά τις παραπάνω σκέψεις και προτάσεις στην ίδια την Τράπεζα, αλλά επειδή κατά πάσα πιθανότητα τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αφορούν παράπονα ή/και υποδείξεις για βελτίωση οδηγούνται προς το /dev/null, αποφάσισα να τα αναρτήσω κάπου που θα έπιαναν τόπο ;-)

Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →