22 Ιουλ 2009

Τροχονόμοι, πεζοί κι ασφάλεια


Στην Λ. Αλεξάνδρας και φαντάζομαι και σε άλλες κεντρικές αρτηρίες, η κίνηση τα πρωινά (από)ρυθμίζεται από τροχονόμους. Αυτό το φαινομενικά καλό μέτρο, κρύβει πολλούς και σημαντικούς κινδύνους. Τον μεγαλύτερο εξ' αυτών αντιμετωπίζουν οι πεζοί καθώς δεν συμπεριλαμβάνονται στο "τοπίο" της ρύθμισης της κυκλοφορίας. Οι τροχονόμοι, σπανίως μεριμνούν για τους πεζούς ενώ αρκετές φορές τους θέτουν σε κίνδυνο δίνοντας προτεραιότητα στην κίνηση των οχημάτων, ακόμα κι όταν πεζοί διασχίζουν τη διάβαση!

Ο δεύτερος σημαντικότερος κίνδυνος είναι ότι δεν απενεργοποιούνται τα φανάρια όταν αναλαμβάνουν οι τροχονόμοι. Κάποιος οδηγός που δεν έχει αντιληφθεί τον τροχονόμο, είτε γιατί ο δεύτερος δεν σφυρίζει ή βρίσκεται σε σημείο μη εμφανές είτε γιατί απλά είναι αφηρημένος ο οδηγός, θα ακολουθήσει τις υποδείξεις του φαναριού με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ασφάλεια τη δική του ή των υπολοίπων.

Σε κυκλοφοριακούς κόμβους, όπου αναλαμβάνουν ένας ή το πολύ δύο τροχονόμοι, απλά δεν φτάνουν. Δεν είναι ούτε ορατοί από όλους τους οδηγούς που βρίσκονται στον κόμβο και σε τελική ανάλυση, θέτουν τους εαυτούς τους σε κίνδυνο αλλάζοντας συνεχώς σημείο στην προσπάθειά τους να ρυθμίσουν την κυκλοφορία σε όλο τον κόμβο.

Οι προτάσεις μου για αποφυγή όλων των παραπάνω αλλά κι άλλων προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συστηματική ύπαρξη τροχονόμων για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, είναι οι παρακάτω:

  • Να δημιουργηθεί κεντρικό σύστημα διαχείρησης των φαναριών. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να τροποποιείται το "πρόγραμμα" των φαναριών ανάλογα με την ώρα της ημέρας.
  • Ως επέκταση του παραπάνω, θα μπορούν να τοποθετηθούν αισθητήρες ώστε να ρυθμίζουν δυναμικά την κίνηση ανάλογα με τις συνθήκες και να παράγουν συναγερμούς σε περιπτώσεις αδικαιολόγητα αυξημένης κίνησης (π.χ. έχει γίνει ατύχημα κι έχει κλείσει μια λωρίδα κυκλοφορίας)
Το παραπάνω σύστημα θα μπορούσε να συνεργαστεί και με τα κέντρα άμεσης δράσης/βοήθειας ώστε να ρυθμίζει την κυκλοφορία ανάλογα, αν βρίσκεται κάποιο ασθενοφόρο, πυροσβεστικό ή αστυνομικό στο δρόμο και χρειάζεται να φτάσει γρήγορα στον προορισμό του.

Η παραπάνω τεχνολογία υπάρχει εδώ και χρόνια κι εφαρμόζεται σε πολλές χώρες. Σε πρώτη φάση θα μπορούσε να εφαρμοστεί άμεσα σε τοπικό επίπεδο με ενσύρματη ή ασύρματη τεχνολογία. Αργότερα, τα κατά τόπους κέντρα ελέγχου της κυκλοφορίας θα μπορούσαν να συντονίζονται πιο κεντρικά.

Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →

1 σχόλιο(α):

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Θα περίμενα να υπάρχει ήδη κεντρικό σύστημα που ελέγχει τη κυκλοφορία αλλά για να λες ότι δεν υπάρχει μάλλον θα έχεις δίκαιο.

Αν δεν ισχύει το πρώτο η δεύτερη πρόταση σου, που είναι πολύ σωστή, είναι ευσεβής πόθος...