Χθές, χρειάστηκε να ταξιδέψω μέχρι το Βόλο και να επιστρέψω, οπότε βρέθηκα αντιμέτωπος με τη νέα τάξη πραγμάτων όσον αφορά τα διόδια.
Στην επιστροφή κλήθηκα να πληρώσω 8,2ευρώ σε διόδια, ποσό το οποίο αντιστοιχεί σε καύσιμα για περίπου 164Km με το δικό μου αυτοκίνητο και τρόπο οδήγησης. Αντίστοιχο ήταν και το χρηματικό ποσό για να μεταβώ στο Βόλο.
Κατόπιν του σοκ που υπέστην, βρήκα πληροφορίες για τις χρεώσεις των διοδίων οι οποίες αναφέρουν πως η κοστολόγηση θα γίνεται ανά χιλιόμετρο, όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και δεν αναμένεται να ξεπεράσει τις τιμές 0,04-0,045ευρώ ανά χιλιόμετρο. Αυτό όμως που "ξεχνιέται" συνεχώς είναι πως στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, οι μισθοί είναι πολλαπλάσιοι των ελληνικών αλλά και η ποιότητα των δρόμων είναι ασύγκριτα καλύτερη. Οπότε οποιαδήποτε σύγκριση με την Ευρώπη, θα πρέπει να γίνεται μόνο αφότου φτάσουμε, ή έστω πλησιάσουμε τα τα αντίστοιχα μεγέθη.
Ένα ακόμα σημείο που δε μπορώ να παραβλέψω είναι πως η "παραχώρηση" της εκμετάλλευσης των διοδίων έγινε αφότου είχαν ολοκληρωθεί τα περισσότερα από τα μεγάλα κρατικά έργα τα οποία μάλιστα συγχρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρέλαβε λοιπόν η "Νέα Οδός" τον Εθνικό Δρόμο, σχεδόν έτοιμο από άποψη υποδομής και θα τον "τρυγάει" για δεκαετίες.
Συνολικά, θεωρώ πως το καθεστώς της πληρωμής διοδίων ανάλογα με το μήκος του δρόμου που έχει χρησιμοποιήσει κάποιο όχημα, είναι λογικό και θεμιτό. Διαφωνώ όμως κάθετα με τις απαράδεκτες τιμές ανά χιλιόμετρο που έχουν θεσπιστεί! Ειδικά αν αναλογιστούμε και τη σχετική "ανυπαρξία" εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, συγκρίνοντας πάντα με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, που καθιστούν το Ι.Χ. το μοναδικό άνετο μέσο μετακίνησης.
11 Οκτ 2009
Διόδια - Μια θλιβερή ιστορία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλιο(α):
Δημοσίευση σχολίου