23 Μαρ 2009

Ράβε ξήλωνε - Σε δουλειά να βρισκόμαστε

Δεκέμβριος 2007
Σας γνωρίζουμε ότι, με το άρθρο 21 του ανωτέρω σχεδίου νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων την 13η Δεκεμβρίου 2007, από την 1η Ιανουαρίου 2008 προβλέπεται η κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 21 έως 35 του ν. 2459/1997 που αφορούν τoν Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (Φ.Μ.Α.Π.).

Μάρτιος 2009
Από βουλευτές προτάθηκε η επαναφορά του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ), απόφαση που μπορεί να εφαρμοστεί μέσω της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων και της θέσπισης αυξημένου συντελεστή φορολογίας για τις μεγάλες ιδιοκτησίες.

Τα σχόλια δικά σας....

Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →

4 σχόλιο(α):

Ανώνυμος είπε...

Εναλλακτικός τίτλος (1) : Η ημέρα της Μαρμότας ...

Εναλλακτικός τίτλος (2) : (Ξανα)Ζήσε το Μύθο σου στην Ελλάδα

Εναλλακτικός τίτλος (3) : Πάμε πάλι απο την αρχή

Ανώνυμος είπε...

«ο ΦΜΑΠ υπήρχε και δεν απέδιδε, τον πλήρωναν μόνο μερικά κορόιδα». Είπε ο Υπουργός Οικονομίας κ.Παπαθανασίου

Ο Υπουργός Οικονομίας κ.Παπαθανασίου μιλώντας στις 30 Μαρτίου 2009 στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του Mega απέφυγε να δεσμευτεί ότι η κυβέρνηση δεν θα λάβει πρόσθετα μέτρα για τη μείωση του ελλείμματος επικαλούμενος την έντονη μεταβλητότητα που προκαλεί στην οικονομία η διεθνής κρίση.

Το μέτρα που απέκλεισε ο υπουργός είναι η αύξηση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα και η αύξηση του Ενιαίου Τέλος Ακινήτων, καθώς, όπως είπε, είναι ένας αναλογικός φόρος και πληρώνουν όλοι ανάλογα με την αξία της ακίνητης περιουσίας τους, ενώ «ο ΦΜΑΠ υπήρχε και δεν απέδιδε, τον πλήρωναν μόνο μερικά κορόιδα».

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ O ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΜΑΠ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 1997-99
Ιουλίου 28, 2008
Ουδεμία διοικητική πράξη παράγει έννομα αποτελέσματα αν το όργανο που την εκδίδει στερείται του προς τούτο δικαιώματος απο το νόμο.Γι’ αυτό προκειμένων ελέγχων δηλώσεων ΦΜΑΠ, ο νομοθέτης προέβλεψε το άρθρο 28παρ.. 1 του ν.2459/97,βάσει του οποίου παρεχωρείτο δικαίωμα τέτοιων ελέγχων στα ίδια διοικητικά όργανα που προβλέπονται,αντιστοίχως,απο τη νομοθεσία για τη φορολογία εισοδήματος,δηλαδή στους προϊσταμένους των οικείων Δ.Ο.Υ. ( άρθρο 66 ν. 2238/94).
Μετά την 1-1-2008 με το ν.3634/08, μεταξύ άλλων ,έπαυσε να ισχύει το άρθρο 28 του ν. 2459/97.Δηλαδή,μετά την 1-1-2008,οι προϊστάμενοι των Δ.Ο.Υ. έπαυσαν πλέον να έχουν την προαναφερθείσα εξουσιοδότηση νόμου προκειμένου να διενεργούν τους υπ’ όψιν ελέγχους δηλώσεων ΦΜΑΠ.
Εν όψει των ανωτέρω ζήτησα να πληροφορηθώ απο την Δ.Ο.Υ. μου, βάσει ποίων διατάξεων νόμου, με ποιό νόμιμο δικαίωμα,προβαίνει τώρα (θέρος 2008) η υπηρεσία αυτή σε διαδικασίες ελέγχων ΦΜΑΠ.Δεν έλαβα απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα,αλλά , αντ’ αυτού,προβάλλεται ο γενικός και ανακριβής ισχυρισμός ότι ο έλεγχος των δηλώσεων ΦΜΑΠ δεν καταργήθηκε με τον ν.3634/08.
Όμως ,για να καταργηθεί ή να μην καταργηθεί κάτι με νόμο, θα πρέπει αυτό το κάτι, πρώτα-πρώτα ,να υφίσταται.Όταν εκδόθηκε ο ν.3634/08,με το άρθρο 21 παρ.1 του οποίου ,καταργήθηκαν ( απο 1-1-2008) οι διατάξεις των άρθρων 21 έως 35 του ν.2459/97 που αφορούν τον ΦΜΑΠ,δεν υφίστατο (ούτε καν εξελίσσετο ) κανένας εν προκειμένω έλεγχος δηλώσεων ΦΜΑΠ,συνεπώς, κάτι που ήταν ανύπαρκτο δεν μπορούσε να καταργηθεί ούτε να μην καταργηθεί με το νόμο αυτό.
Εν τοιάυτη περιπτώσει ,προφανώς,ο πιο πάνω ισχυρισμός θα πρέπει να νοηθεί ως ισχυρισμός ότι δεν καταργήθηκε το δικαίωμα ελέγχου των δηλώσεων ΦΜΑΠ.Δικαίωμα όμως σημαίνει νόμιμο δικαίωμα.Συνεπώς,η κ.Προίσταμένη της Δ.Ο.Υ.μου οφείλει να απαντήση , ευθέως και χωρίς υπεκφυγές, στο εξής σαφές και συγκεκριμένο ερώτημα : βάσει ποίας ισχύουσας σήμερα ( και όχι καταργηθείσης) διάταξης νόμου προκύπτει δικαίωμα της προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. ελέγχου δηλώσεων ΦΜΑΠ; Και τούτο διότι οι έλεγχοι γίνονται τώρα,άρα ,τώρα πρέπει να υφίσταται αντίστοιχο προς τούτο νόμιμο δικαίωμα που να προκύπτει απο ισχύουσα τώρα σχετική διάταξη νόμου.
Αν ,πάλι, η κ. Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. θεωρεί ότι το ανύπαρκτο σήμερα (και ήδη από 1-1-2008) άρθρο 28 του ν. 2459/97 της δίδει νόμιμο δικαίωμα (αλήθεια,πώς;) να διενεργεί τώρα (θέρος του έτους 2008) ελέγχους δηλώσεων ΦΜΑΠ,τότε οφείλει αυτό να το απαντήσει σαφώς και εγγράφως και να αιτιολογήσει την τυχόν άποψη της αυτή εμπεριστατωμένα,εν όψει της κοινής λογικής που υπαγορεύει ότι μία διοικητική πράξη που στερείται παντός ερείσματος είναι πρόδηλα παράνομη και ο υπάλληλος, σε κάθε περίπτωση,οφείλει να απέχει από πρόδηλα παράνομες διοικητικές πράξεις.

Tony_Ts είπε...

Είναι τουλάχιστο σουρεαλιστικό να υπάρχει νομικό πλαίσιο για κάποιο θέμα, αλλά να μην υφίσταται (ή να έχει καταργηθεί) ο αντίστοιχος ελεγκτικός μηχανισμός. Δυστυχώς, δε ζούμε σε μια χώρα (ή κόσμο) που οι "άρχοντες του τόπου" αλλά και οι πολίτες νοιάζονται πραγματικά για τα κοινά, ώστε να καθίστανται άχρηστοι οι πάσης φύσεως ελεγκτικοί μηχανισμοί.